reklama

Volíme prezidenta, nie premiéra!

Prezidentskí kandidáti a hlavne ich vystupovanie v poslednom týždni pred voľbami. Aké sú ich postoje názory a reakcie? Môj pohľad na nich a moje názory sa dozviete v tomto blogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Týždeň pred prezidentskými voľbami na nás opäť budú číhať z každého kúta sľuby, splniteľné i nesplniteľné.
Mnohým už ani sami neveríme.
Avšak aj v tomto poslednom týždni pred voľbami, nám televízie opäť ponúkajú diskusné relácie s prezidentskými kandidátmi, ktorí nám tieto sľuby budú prezentovať. Ja som sa dnes večer rozhodol sledovať diskusiu na komerčnej Markíze. Vystúpilo v nej 5 kandidátov:

Jozef Behýl - občiansky kandidát
Stanislav Martinčko - KOS
Milan Melník - v týchto voľbách ako občiansky kandidát
Jozef Šimko - SMS
Ján Jurišta - KSS

Najprv by som sa vyjadril k relácii ako takej. Markíza zvolila taktiku poradia kandidátov v diskusii od toho, kto podľa prieskumov má najmenšiu šancu uspieť až po tých, ktorí sú favoriti súboja. Aspoň ja to tak vnímam, pretože práve táto päťka nemá veľkú šancu na úspech. Veľkým problémom relácie je podľa mňa jej čas, 22. hodina je pre pracujúci národ dosť neskoro. Kampaň pred tak podstatnou vecou, akou sú prezidentské voľby, by mala dostať jednoznačne lepší čas. Presne ako to spravila RTVS o 20:20 cca to začalo.
Nechcem sa venovať médiám, ale práve kandidátom.

Na dnešnej päťke som sa miestami dobre pobavil. Hlavne pri tých ich plánoch. Ideme robiť toto, toto, tamto, chceme toto, toto a tamto. ALE POZOR! V sobotu sa nevolí premiér, ale prezident. Miestami som mal počas diskusie pocit, že práve na tú najzákladnejšiu vec podaktorí akosi pozabudli. Ktovie, možno to bolo tým časom. Ale aj tak si myslím, že ak už niekto ide kandidovať do tak vážnej funkcie, mal by vedieť svoje právomoci.

Čo sa tohto smeru týka, najviac ma rozosmial kandidát pán Jurišta, ktorý napr. povedal, že prezident by mal svoje právo na možnosti zúčastniť sa na rokovaní parlamentu využívať častejšie. Pričom toto právo prezident nemá už od roku 1995 na čo ho upozornila aj moderátorka relácie.
Ďalej výrok, že zahraničné firmy okupujú Slovensko. Pri tom sa dá strašne polemizovať. Mnohé zahraničné firmy dostávajú úľavy na daniach, prečo nie aj tie Slovenské. Ale tak ako to formuloval pán Jurišta, je vidieť, že kandiduje za KSS.

Ako veriaceho ma zarazilo, že ani jeden z tejto päťky by jednoznačne nepodporil novelu zákona o definícii manželstva ako zväzku jedného muža a jednej ženy. Prezident neprezidentuje sám pre seba. Okrem iných funkcií má aj prezentatívnu, čiže prezentuje Slovenskú republiku a preto ma toto ich vyhlásenie zarazilo.

Myslel som si, že z tejto päťky ma nikto nepresvedčí, respektíve s názormi sa nestotožním. Aj keď síce ja už svojho favorita mám, predsa len sa mi celkom pozdávali myšlienky jedného z nich. Nebudem menovať, každý nech si vyberie sám. Každý má svoju hlavu, svojho favorita.

Toľko k dnešnému vydaniu relácie, som zvedavý na diskusiu s ďalšími kandidátmi.[/content>

Dominik Cenkner

Dominik Cenkner

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 20 rokov a momentálne študujem na Prešovskej univerzite, FF masmediálne štúdia. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaSpoločnosť a športKultúra

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu